Annons:
Etikettportisprat
Läst 1707 ggr
VildaVittra
2014-12-28 05:42

Beskriv rasen

Om du fick beskriva rasen portugisisk vattenhund med enbart tre olika ord, vilka skulle de vara och varför?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cahira
2015-03-03 02:18
#1

Puttar upp denna, skulle gärna höra svar på detta. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

malinahlin
2015-03-03 10:04
#2

Lugn, klok och snäll!

Familjen har en hund och det är portis. Hon ska bli 13 år gammal i år, hon är så klok och snäll. Bryr sig inte om de andra hundar som skäller eller så. Är alltid lugn. :)

Portie
2015-03-03 21:47
#3

Klok, envis och aktiv.

Upplever att det är väldigt kloka hundar som snabbt förstår vad man vill och är ute efter men har även en väldigt stark egen vilja och kan vara enormt envisa, dom visar tydligt vad dom vill. Det är även väldigt aktiva hundar som gärna springer av sig riktigt ordentligt och hänger gärna med på aktiviteter. Man märker väl när dom fått för lite motion och aktivering, då hittar dom gärna på hyss, iallafall Hugo. Men han kan såklart slappa i soffan också och klarar några dagar utan motion och aktivering (t.ex. när man är sjuk, då ligger han tätt intill och vilar med mig).

Araminta
2015-03-04 02:56
#4

Otroligt smart, trogen, vacker!! Min första hund och dom är så fruktansvärt lättlärd lättlärd. De är helt underbart att ha en hund som älskar vatten!!

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

JennyUtter
2015-03-14 09:34
#5

Rasen skulle jag vilja beskriva som elegant, smart, rolig och pratglad! 

 Men min portis skulle jag nog beskriva som knäpp, tokig och väldigt aktiv :P

Arcadia
2015-10-01 18:00
#6

Aktiv, rolig och smart Fast ordningen på orden är inte självklar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: