Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2271 ggr
JennyUtter
2015-02-19 18:17

Rakning

Rakar du ned din hund eller har du den fullpälsad? 
Klipper du själv?

Annons:
Portie
2015-02-24 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Just nu är Hugo nerrakad pga att han blir fruktansvärt varm i full päls (blev så efter kastreringen), så för att han ska orka mer har jag han nerrakad. Klipper hans ansikte varannan till var tredje månad och klipper ner helt ca 2 gånger om året. Funderar dock på hur jag ska göra i år, om jag ska ha han lejonklippt eller nerrakad. Får väl se när det närmar sig sommaren, om han verkar lida mycket av pälsen eller inte.

JennyUtter
2015-03-14 09:39
#2

Du kan ju köra med en kortare lejonklippning! :)

Portie
2015-03-14 21:13
#3

Jo tänkte eventuellt testa och se. Men han flåsar redan nu så frågan är om det inte är bättre att ta allt. Får väl se när han väl står där och ska klippas.

Portie
2015-04-01 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det fick bli lejonklippning! Så nu är han äntligen ett lejon igen!

:holmgreen:
2015-08-12 13:28
#5

Jag älskar lejonklippningen, här har vi båda vovvarna ejonklippta enligt rasklippningen och vi rakar själva. Det är blir så sjukt vackra och eleganta när man får fram deras former och man ser varenda muskel i benen. 😍

Freja är dessutom så varm av sig så det är inte ett alternativ att ha henne fullpälsad, även om somliga i familjen inte gillar lejonklippningen haha.


DuBetMig
2015-09-19 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Jag rakar. Sen i våras har han gått helt nerklippt bortsett från huvudet, i somras klipptes även huvudet pga fästingar som satte sig.. Nu står jag i valet och kvalet mellan att låta pälsen växa ut så jag kan klippa rasenligt (saknar SÅ) eller att klippa ner en sista gång för i år så han inte får så mycket snö i pälsen i vinter..

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Annons:
Upp till toppen
Annons: